A
képen egy VW Passat kormánymű tengely csapágyazása látható. Előélete: tömítési
hiba miatt víz került a csapágyba. A rozsda a kép tanúsága szerint "megette" a csapágyat.
A csapágyat
leszerelni nem lehetett (nem volt értelme), mert a belső gyűrű közvetlen a tengely anyaga volt. Veszteni való nem lévén, kipróbáltuk,
mit tud a XADO repairing zsír. Ez az anyag mintegy 80%-os kopást képes helyreállítani. Amint látható ez a kopás sokkal nagyobb
ennél.
Feltöltöttük a csapágymaradványt XADO zsírral,
majd egy fúrógéppel a tengelyt forgatni kezdtük a külső gyűrűben. Az első fordulatok alatt meglehetős csikorgást, kattogás
hallottunk, majd egyre simább járás után elfogadható mértékü csapágyzajt adott.
Nem állítjuk,
hogy a gyári új csapággyal azonos értékű csapágyat kaptunk, azonban összeszerelve a kormánymű a mai napig is elfogadhatóan
működik.
Ez egy extrém eset, de a XADO gyártója általában azt szavatolja,
hogy a gyári tűréshatár szélére kopott csapágyat képes helyreállítani.