kosárban
0 termék
Nemzeti Fejlesztési Terv
Ez a honlap az Európai Únió hozzájárulásával készült

2009.08.04.

Szabó Dénes tuning mérnök, autóversenyző, újságíró, autóalkatrész kereskedő

Egy barátomtól hallottam, hogy a Xado revitalitáló kenőanyagok különleges tulajdonságokkal rendelkeznek az eddigi kenőanyagokhoz képest. A legjobb tapasztalat a saját, tehát célszerűnek tartottam kipróbálni.
Mivel az esedékes olajcsere még messze volt, így a motorolajat nem cseréltem le, hanem a XADO revitalizáló gélt töltöttem a 2003. évi gyártású Skoda Fabia Kombi 1,4 16 V 100 Le 72819 km-t futott autóm motorjába.
A XADO revitalizáló gél betöltése után a fedélzeti számítógép már az első 150 km megtétele után mutatta, hogy azonos hűtőfolyadék és motorolaj hőmérséklet mellett, kisebb az alapjárati üzemanyag-fogyasztás, 0,6 lit/ó helyett 0,5 lit/ó, ami kb. 17 %-os fogyasztáscsökkenésnek felel meg.
A használt 0W-40 SL/CF jelű Castrol Race motorolaj, ami már a viszkozitásából adódóan is energiatakarékos, a XADO kerámia revitalizálóval még további üzemanyag-megtakarítást biztosított. A betöltés után 1500 km-el már 0,3-0,4 liter/100km benzin-megtakarítást tapasztaltam, a továbbra is az előzőekhez hasonló átlagos használat mellett. Az autóba épített VW motor eddig is alacsony 0,3 lit/1000 km-es olajfogyasztása 0,2 literre mérséklődött. A kocsi fürgébb lett, a jobb gyorsulás különösen a magasabb fordulatszám tartományokban volt tapasztalható, feltehetően a lecsökkent belső súrlódás eredményeként megnövekedett teljesítmény miatt, de ilyen méréseket nem végeztem. Az utastérben a zajcsökkenés nem volt hallható, mert az amúgy sem zajos autót, utólag beépített, rendkívül jó, kétrétegű hangszigeteléssel láttam el, ami alig hallhatóvá tette a motort.
A kedvező tapasztalatok, a szakirodalom és mások eredményeinek tanulmányozása után egyértelművé vált, hogy a XADO gél segítségével, várhatóan jó esélyekkel indulunk el a Skoda Klub Hungary által 2009.07.04-én rendezett üzemanyag-takarékossági versenyen. A MOL által korábban rendezett hasonló versenyen elért első helyezés alapján, úgy gondoltam, a megfelelő vezetéstechnika és a XADO revitalizáló segítségével jó eredményt tudunk elérni. A verseny távja 100 km volt, a Balatonakali-Nagyvázsony-Pula-Nagyvázsony-Kapolcs-Tapolca-Balatonederics-Balatonakali útvonalon. 
Az indulók közül, a motornagyságtól független, benzines kategóriában, Skoda Fabia Kombi 1,4 16 V 100 Le autónk futott egyedül XADO üzemanyag takarékos kerámia revitalizálót tartalmazó motorolajjal. Ez a tény jelentősen hozzásegített ahhoz, hogy az összes induló közül a legkisebb fogyasztást sikerüljön elérni. A 100 km-es távot 4,1 liter benzinnel sikerült megtennünk. Ez azért is különösen figyelemre méltó, mert a verseny nem sík úton, hanem a Balaton felvidék dimbes-dombos, erős kanyarokkal tarkított útjain zajlott. A nehézségre jellemző, hogy voltak olyan szűk kanyarok, ahol sokszor 30 km/órás sebességgel lehetett csak befordulni. Ilyen körülmények között kellett teljesíteni a hétvégi forgalomban az útvonalat 58 km/órás átlagsebességgel, a KRESZ előírásait betartva.
Elhatároztam, hogy a jövő évi versenyre már a sebességváltóba és az elektrohidraulikus kormány szervórendszerébe is XADO motorolajat fogok tölteni, ami súrlódáscsökkentő hatása miatt, várhatóan még további benzin-megtakarítást fog eredményezni.
A pozitív tapasztalatokat a már 10W-60-as XADO Rally Sport olajra átállított versenyautóink kiváló eredményei is alátámasztják.


<<< Vissza

következő >>
MAGUNKRÓL . MÉDIA, KÉPGALÉRIA . Adatvédelmi tájékoztató .