Ez a honlap az Európai Únió hozzájárulásával készült
Szvoboda Bence műtét után állt rajhoz Csehországban
Szvoboda
Bencét pénteken megműtötték, kivették az egyik csavart a vállából, ami a Nagykanizsai bajnoki futamon mozdult el,
és annyira szúrta Bencét, hogy a héten már nem tudott tőle motorozni:
"Hétfőn
nagyon fájt a vállam, kedden a kontrollon kiderült, hogy elmozdult a csavar benne - meséli Bence -, de elvileg lehetett vele
motorozni, így szerdán meg is próbáltam, viszont 3 kör után meg kellett állnom, annyira fájt, szúrt a csavar."
Pénteken megműtötték az OXXO Energy Drink pilótáját, kivették
a vállából a csavart. A műtét után Bence elindult Csehországba, hogy vasárnap rajthoz álljon a cseh bajnoki futamon, Prerovban,
ahol a cél csak a pontszerzés lehetett:
"Már az időmérőn fájt a vállam, a hirtelen
mozdulatokra belenyilallt, nem volt könnyű így menni, de kellettek a pontok. Mivel a cseh bajnoki mezőny erősebb,mint a hazai,
itt esélyem sem volt a győzelemre, de szerettem volna minél előrébb végezni . Az első futamban óvatosan rajtoltam, nem akartam
elesni, és vigyáztam, hogy ne ütközzek a sérült vállammal, így hiába rajtoltam jól az első kanyarban, amikor oda kellett volna
tenni magam, inkább hátrébb maradtam. Nagy volt a por, nem lehetett rendesen látni a talajt, ami most azért volt probléma,
mert nem volt akkora erő a kezemben, mint máskor, és a hirtelen ütésekre, gödrökre a vállam fájdalommal válaszolt, végül 12-ik
lettem. A második rajtnál még óvatosabb voltam, a mezőny végén fordultam, de hamar feljöttem a 15-ik helyre,és elkezdtem felzárkózni.
Már a 10-ik helyért küzdöttem, amikor az egyik nyomba beakadt a lábtartóm, és behajlott a váltókar, onnantól nem tudtam váltani,
így ki kellett állnom. Sajnálom, mert a vállam is jobb volt kicsit, mint az első futamban, és mehettem volna előrébb, de nem
vagyok elkeseredve, mert amit tudtam, azt megtettem, ez most így alakult."
Nyársapáton vasárnap meghívásos
versenyt rendeztek, ahol az OXXO Energy Drink három pilótája is rajthoz állt, Lécz Gergő (#8), Marosi Dávid
(#30) és Nagy Alex (#102) szálltak harcba a győzelemért:
"A pálya nagyszerűen
elő volt készítve, jó volt rajta motorozni - kezdi a riportot Lécz Gergő -. Az időmérőn második lettem Nagy Alex mögött, nem
jött ki a lépés nekem, de így is jó helyen kvalifikáltam magam a futamokra. Az első rajtnál sikerült elsőnek eljönnöm, majd
igyekeztem leszakítani magamról az üldözőimet, Adameket és Alexet, és egy stabil, jó tempójú motorozással megnyertem a futamot.
A második futam később kezdődött, egy baleset miatt, egy srác nagyot esett, mentőhelikopter jött érte, elég csúnyán összetörte
magát, jobbulást kívánok neki innen is! Ilyenkor mindig nehezebb rajthoz állni, de nincs mese, menni kell. Én a második rajtot
is elhoztam, Alex jött mögöttem, folyamatos nyomás alatt tartott, de utolérni nem tudott, így megnyertem ezt a futamot is.
Összességében elégedett vagyok, ismét egy komoly edzésnek lehetett felfogni a hétvégét, és nagyon úgy néz ki, hogy végre minden
összeáll ahhoz, hogy mostantól ki tudjak menni komolyabb külföldi versenyekre is, nagyon várom már a megmérettetést erősebb
bajnokságokban is."
Marosi Dávid év eleje óta betegséggel
küzdött, így kondiban még elmarad a mezőnytől:
"A hosszú betegség után minden
alkalmat ki kell használnom, hogy visszanyerjem a kondimat, a formámat - meséli Dávid -. Erre az ilyen meghívásos versenyek
tökéletesek, ezért indultam el Nyársapáton is. A szabadedzésen ismerkedtem a pályával, és finomítottunk a beállításokon, ezután
az időmérőn a negyedik legjobb idővel kvalifikáltam magam a versenyre. Az első futamban már a második körben bedurrant a karom,
és egészen a végéig nem is oldott ki, de így is 5-ik lettem. A második futamon nagyon elfáradtam, ott is 5-ik lettem. Látszik,
hogy sokat kell még dolgoznom, hogy elérjem a megfelelő kondimat, de ezen vagyok, és remélem, a következő magyar bajnokira
már sokkal jobb formában leszek."
Nagy Alex mostanában inkább a vizsgáira
készült, így a motorozás némileg háttérbe szorult, de a tanulás eredménye megmutatkozott a sikeres vizsgákban, így Alex felszabadultan
motorozhatott:
"A szabadedzésen feltérképeztem a pályát, elég mélyen fel volt
szántva, és jól be volt locsolva, itt még eléggé fogta is a motort - nyilatkozta Alex -. Az időmérőn a nagy tömeg miatt a
pályán elég nehéz volt összerakni egy igazán jó kört, ráadásul az első fékem egyik tartócsavarja is kiszakadt, úgyhogy a szerelődepóban
is el kellett töltenem egy kis időt. Végül az utolsó körben meg tudtam futni a legjobb időt, így elsőnek választhattam rajthelyet.
A futamoknál tudtam, hogy nem lesz egyszerű dolgom, mivel a kisebb motorral nehéz a homokos pályán eljönni a rajtból a nagyobb
motorok előtt. Az első futamban 4-nek jöttem el a rajtból, viszonylag hamar feljöttem 3-nak, majd elkezdtem Adamek Imi mögé
felzárkózni, de egy kis időbe telt, mire meg tudtam előzni. Miután elmentem mellette, elkezdtem egy kicsit közelíteni Lécz
Gergőre, de az egyik kanyarban a mély talajba benne maradt a motor, és elestem. A motor annyira belefúródott a homokba, hogy
csak 6-nak tudtam felkelni, ezután elkezdtem küzdeni a többiekkel, de a futam végére be tudtam jönni a 2-ik helyre. A második
futamban 3-nak rajtoltam, de ismét csak későn, a 3-ik körben tudtam megelőzni Imit, és addigra Gergő már messze járt. Ezután
volt, hogy közelítettem, volt, hogy elmaradtam, és a futam végén 4 mp-es hátránnyal értem be a 2-ik helyen. Jó verseny volt,
komoly edzésnek felelt meg, a sok tanulás mellett mostanában úgy is kevesebb idő jutott a motorozásra."