kosárban
0 termék
Nemzeti Fejlesztési Terv
Ez a honlap az Európai Únió hozzájárulásával készült

Szvoboda Bence műtét után állt rajhoz Csehországban



Szvoboda Bencét pénteken megműtötték, kivették az egyik csavart a vállából, ami a Nagykanizsai bajnoki futamon mozdult el, és annyira szúrta Bencét, hogy a héten már nem tudott tőle motorozni:
 
"Hétfőn nagyon fájt a vállam, kedden a kontrollon kiderült, hogy elmozdult a csavar benne - meséli Bence -, de elvileg lehetett vele motorozni, így szerdán meg is próbáltam, viszont 3 kör után meg kellett állnom, annyira fájt, szúrt a csavar."
 

Pénteken megműtötték az OXXO Energy Drink pilótáját, kivették a vállából a csavart. A műtét után Bence elindult Csehországba, hogy vasárnap rajthoz álljon a cseh bajnoki futamon, Prerovban, ahol a cél csak a pontszerzés lehetett:
 
"Már az időmérőn fájt a vállam, a hirtelen mozdulatokra belenyilallt, nem volt könnyű így menni, de kellettek a pontok. Mivel a cseh bajnoki mezőny erősebb,mint a hazai, itt esélyem sem volt a győzelemre, de szerettem volna minél előrébb végezni . Az első futamban óvatosan rajtoltam, nem akartam elesni, és vigyáztam, hogy ne ütközzek a sérült vállammal, így hiába rajtoltam jól az első kanyarban, amikor oda kellett volna tenni magam, inkább hátrébb maradtam. Nagy volt a por, nem lehetett rendesen látni a talajt, ami most azért volt probléma, mert nem volt akkora erő a kezemben, mint máskor, és a hirtelen ütésekre, gödrökre a vállam fájdalommal válaszolt, végül 12-ik lettem. A második rajtnál még óvatosabb voltam, a mezőny végén fordultam, de hamar feljöttem a 15-ik helyre,és elkezdtem felzárkózni. Már a 10-ik helyért küzdöttem, amikor az egyik nyomba beakadt a lábtartóm, és behajlott a váltókar, onnantól nem tudtam váltani, így ki kellett állnom. Sajnálom, mert a vállam is jobb volt kicsit, mint az első futamban, és mehettem volna előrébb, de nem vagyok elkeseredve, mert amit tudtam, azt megtettem, ez most így alakult."
 


Nyársapáton vasárnap meghívásos versenyt rendeztek, ahol az OXXO Energy Drink három pilótája is rajthoz állt, Lécz Gergő (#8), Marosi Dávid (#30) és Nagy Alex (#102) szálltak harcba a győzelemért:
 
"A pálya nagyszerűen elő volt készítve, jó volt rajta motorozni - kezdi a riportot Lécz Gergő -. Az időmérőn második lettem Nagy Alex mögött, nem jött ki a lépés nekem, de így is jó helyen kvalifikáltam magam a futamokra. Az első rajtnál sikerült elsőnek eljönnöm, majd igyekeztem leszakítani magamról az üldözőimet, Adameket és Alexet, és egy stabil, jó tempójú motorozással megnyertem a futamot. A második futam később kezdődött, egy baleset miatt, egy srác nagyot esett, mentőhelikopter jött érte, elég csúnyán összetörte magát, jobbulást kívánok neki innen is! Ilyenkor mindig nehezebb rajthoz állni, de nincs mese, menni kell. Én a második rajtot is elhoztam, Alex jött mögöttem, folyamatos nyomás alatt tartott, de utolérni nem tudott, így megnyertem ezt a futamot is. Összességében elégedett vagyok, ismét egy komoly edzésnek lehetett felfogni a hétvégét, és nagyon úgy néz ki, hogy végre minden összeáll ahhoz, hogy mostantól ki tudjak menni komolyabb külföldi versenyekre is, nagyon várom már a megmérettetést erősebb bajnokságokban is."
 


Marosi Dávid év eleje óta betegséggel küzdött, így kondiban még elmarad a mezőnytől:
 
"A hosszú betegség után minden alkalmat ki kell használnom, hogy visszanyerjem a kondimat, a formámat - meséli Dávid -. Erre az ilyen meghívásos versenyek tökéletesek, ezért indultam el Nyársapáton is. A szabadedzésen ismerkedtem a pályával, és finomítottunk a beállításokon, ezután az időmérőn a negyedik legjobb idővel kvalifikáltam magam a versenyre. Az első futamban már a második körben bedurrant a karom, és egészen a végéig nem is oldott ki, de így is 5-ik lettem. A második futamon nagyon elfáradtam, ott is 5-ik lettem. Látszik, hogy sokat kell még dolgoznom, hogy elérjem a megfelelő kondimat, de ezen vagyok, és remélem, a következő magyar bajnokira már sokkal jobb formában leszek."
 


Nagy Alex mostanában inkább a vizsgáira készült, így a motorozás némileg háttérbe szorult, de a tanulás eredménye megmutatkozott a sikeres vizsgákban, így Alex felszabadultan motorozhatott:
 
"A szabadedzésen feltérképeztem a pályát, elég mélyen fel volt szántva, és jól be volt locsolva, itt még eléggé fogta is a motort - nyilatkozta Alex -. Az időmérőn a nagy tömeg miatt a pályán elég nehéz volt összerakni egy igazán jó kört, ráadásul az első fékem egyik tartócsavarja is kiszakadt, úgyhogy a szerelődepóban is el kellett töltenem egy kis időt. Végül az utolsó körben meg tudtam futni a legjobb időt, így elsőnek választhattam rajthelyet. A futamoknál tudtam, hogy nem lesz egyszerű dolgom, mivel a kisebb motorral nehéz a homokos pályán eljönni a rajtból a nagyobb motorok előtt. Az első futamban 4-nek jöttem el a rajtból, viszonylag hamar feljöttem 3-nak, majd elkezdtem Adamek Imi mögé felzárkózni, de egy kis időbe telt, mire meg tudtam előzni. Miután elmentem mellette, elkezdtem egy kicsit közelíteni Lécz Gergőre, de az egyik kanyarban a mély talajba benne maradt a motor, és elestem. A motor annyira belefúródott a homokba, hogy csak 6-nak tudtam felkelni, ezután elkezdtem küzdeni a többiekkel, de a futam végére be tudtam jönni a 2-ik helyre. A második futamban 3-nak rajtoltam, de ismét csak későn, a 3-ik körben tudtam megelőzni Imit, és addigra Gergő már messze járt. Ezután volt, hogy közelítettem, volt, hogy elmaradtam, és a futam végén 4 mp-es hátránnyal értem be a 2-ik helyen. Jó verseny volt, komoly edzésnek felelt meg, a sok tanulás mellett mostanában úgy is kevesebb idő jutott a motorozásra."

forrás: oxxoenergydrink.com



<< vissza

következő >>
MAGUNKRÓL . MÉDIA, KÉPGALÉRIA . Adatvédelmi tájékoztató .