Ez a honlap az Európai Únió hozzájárulásával készült
Hová lett az olaj az autóból?
Folyamatos olajszint mérés és idegeskedés. Ismerős? Adódik a kérdés: vajon mivel lehet a probléma,
az olajjal vagy az autóval?
Minden autó fogyasztja az olajat, persze nem mindegy, hogy mennyit. Az
olaj egyrésze elpárolog, esetleg cseppek formájában távozik a turbó labirinttömítéseinél vagy a szelepszár-szimmeringnél.
Érdemes tudni azonban, hogy amikor az autó eszi - vagy inkább zabálja - az olajat, akkor a legritkább esetben az olaj a hibás.
Az okot a motorban érdemes keresni. Legtöbbször a belső tömítés a hibás. Ez esetben érdemes a tömítéseket kicserélni ahelyett,
hogy több olajat töltenénk a kocsiba, mint a megengedett. Ez a megoldás ugyanis nem megoldás. Az ún. túl vastag olaj használata
kopáshoz, és azon keresztül az olajfogyasztás növekedéséhez vezet. A tünetek átmenetileg ugyan enyhülnek, viszont a motor
tovább kopik, ami később költséges szerelési díjat jelenthet az autótulajdonosnak. A folyamatos utántöltés szintén költséges
és hosszútávra nézve sem jó megoldás. Ha úgy látjuk, az olajfogyás már-már túlzó mértékű ne késlekedjünk megvizsgáltatni
a motort. Ilyenkor kompresszió vagy nyomásveszteség-mérés javasolt, melyek közül az utóbbit pontosabbnak tartják. Egyes autótípusoknál
nem árt, ha azt is tudomásul vesszük, hogy az olajfogyasztás együtt jár az adott konstrukcióval. Vagyis bizonyos, a gyártó
által meghatározott mértékig normálisnak számít. Miután kiderítettük az olajfogyás okát és orvosoltuk azt, nem árt, ha
kegyesen bánunk autónkkal, hogy megkíméljük a motort a további kopástól. A megfelelő olaj kiválasztását ezért semmiképp ne
bízzuk a benzinkutakon dolgozó – nem hozzáértő – eladókra. Kérjük ki inkább szakember segítségét. Az alábbi linkre kattintva
- http://www.ripca.hu/olajkereso - motorolaj kalkulátort találunk, amely megmutatja, hogy az autónk típusához melyik a legmegfelelőbb olaj.