A Castrol az év szponzora
A Brüsszelben megrendezett European Sponsorship Awards (ESA) díjátadó ünnepségén,
a Castrol elnyerte a rangos nemzetközi szponzorációs díjat az UEFA EURO 2008™ közreműködéséért.
A BP kenőanyagok, mely
első alkalommal lépett be a nemzetközi labdarúgás világába az UEFA-val történt társulás által, a cím elnyerésért folyó küzdelemben
maga mögé utasított olyan versenytársakat, mint Team Visa Beijing, The Artemis Transat és az iShares Cup Extreme Sailing Series.
Peter Weidner a Castrol európai elnöke a következőket nyilatkozta a kampányról:
"Nagy megtiszteltetés számunkra ez az elismerés és nem csak a kollégáink számára, hanem a partnereink és vásárlóink részére
is akik részesei voltak a versenysorozatnak. Több, mint 8000 Castrol partner jutott ki a 2008-as UEFA mérkőzésekre és lehetek
részesei a nagyszabású eseménynek, miközben nézők milliói Európa és a világ egyéb országaiból élvezhették a mérkőzéseket a
Castrol segítségével. ”
"Ez volt a Castrol első jelentős nemzetközi labdarúgás szponzorációja és az eddigi
legnagyobb szponzorációs kampánya is. Partnereinktől kapott rendkívül pozitív visszajelzések és a díj elnyerése is demonstrálja,
hogy milyen hihetetlen erős szerepe van a labdarúgásnak a Castrol számára.”
A Castrol együttműködése a labdarúgással
jelentős változás volt a márka életében, hiszen a múltban szinte kizárolagosan a motorsportokra fókuszált. Az UEFA EURO 2008™
szponzoráció része volt a márkanév és a termékpaletta megújítása, melyet 2007-ben jelentettek be. A labdarúgás kiválasztását
egy Castrol által kezdeményezett felmérés előzte meg, mely kimutatta, hogy a foci nagyobb érdeklődésnek örvend a sportrajongók
között, mint a motorsportok.
Az együttműködés során a Castrol volt az UEFA EURO 2008™ statisztikák hivatalos szponzora, mely során hozzáférhetett
az UEFA által -kizárólag a Castrol számára- biztosított statisztikai adatokhoz és ezekből létrehozta a rajongók számára a
teljesítmény indexet. Az index által a szurkolók összehasonlíthatták a játékosok és a csapatok teljesítményét. Így született
a Castrol Teljesítmény Index, ami elérhető a www.castrolindex.com weboldalon.
A márka focihoz való hozzáállása hűen
tükrözte a legfőbb értékeit, mely a szenvedély, a technikai fejlődés, teljesítmény és a csapatmunka.
A szponzoráció része volt egy európai foci versenysorozat is, amely a Castrol üzleti
partnerei részére lett szervezve. A versenysorozatban 5 fős csapatok indultak és a döntőre Bécsben került sor az úgynevezett
Castrol Performance pályán. A döntőben ugyanaz a web alapú teljesítmény értékelő rendszer került alkalmazásra, melyet az UEFA
is használt a döntők során.
Ezen felül, a Castrol „Legjobb 11” néven futott sales promóciójával lehetőséget
adott partnereinek, hogy jegyeket nyerjenek a mérkőzésekre. A márkaszervizek dolgozóinak és vezetőinek lehetőségük nyílt arra,
hogy együtt töltsenek egy estét az Arsenal menedzserével Arsène Wengerrel, Ottmar Hitzfelddel aki kétszer volt az év edzője
Németrországban, Emilio Butragueñoval a korábbi spanyol csatárral, és a neves játékvezetővel, Pierluigi Collinaval, akik a
Castrol nagykövetei voltak.
A Castrol bejelentette, hogy továbbra is aktív részese lesz a labradrúgásnak és
szponzorálni fogja mind a 2010 és 2014 FIFA világbajnokságot, mind pedig a 2009 és 2013-as FIFA Confederations Cup rendezvényeket.
Az UEFA EURO 2008™ sikere bebizonyította, hogy ez a jó irány a márka modernizációjának és ez az egyik legjobb módja a vevők
és partnerek elérésének, akik így megismerhetik az új technológiai fejlesztéseket és az átláthatóbb kínálatot.